Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja
Struktura organizacyjna
Statut TCŚR
Uchwała NR 102/19 Rady Miasta Torunia z dnia 11 kwietnia 2019 Zmiana statusu pdf
Uchwała NR 881 18 Rady Miasta Torunia z dnia 21 czerwca 2018 Zmiana statutu pdf
Uchwała NR 498 16 Rady Miasta Torunia z dnia 15 grudnia 2016 Zmiana statutu pdf
Uchwała NR 387/16 Rady Miasta Torunia z dnia 8 września 2016 Statut pdf
Regulamin Organizacyjny TCŚR
Zarządzenie nr 15 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 17.04.2019r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 244 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 25.07.2018r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 417 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 28.12.2016r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Kodeks etyki pracowników TCŚR
Kodeks etyki pdf
Dział Świadczeń Wychowawczych
Do zadań Działu Świadczeń Wychowawczych w szczególności należy:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczeń wychowawczych;
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń wychowawczych;
- sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczeń wychowawczych;
- gromadzenie i przetwarzanie – w zakresie określonym w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci – danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczeń wychowawczych, a także członków ich rodzin;
- przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków w zakresie świadczeń wychowawczych;
- występowanie do kierownika ośrodka pomocy społecznej o przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w sytuacjach określonych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
- prowadzenie postępowań w sprawie zamiany formy wypłaty świadczeń wychowawczych na formę rzeczową lub opłacanie usług;
- współpraca z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu w zakresie koordynacji wypłat świadczeń wychowawczych, w przypadku przemieszczania się osób uprawnionych do świadczeń wychowawczych oraz członków ich rodzin, w granicach UE, EOG lub innych krajów, z którymi wiążą Polskę umowy dwustronne;
- prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń wychowawczych;
- wspomaganie Działu Finansowo-Windykacyjnego w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń wychowawczych;
- przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.
Dział Świadczeń Rodzinnych
Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych w szczególności należy:
1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku rodzinnego i przysługujących do niego dodatków z tytułu:
a) urodzenia dziecka; b) opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego; c) samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania; d) samotnego wychowywania dziecka; e) kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego; f) rozpoczęcia roku szkolnego; g) podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania; h) wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej;
2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczeń opiekuńczych:
a) zasiłku pielęgnacyjnego; b) świadczenia pielęgnacyjnego; c) specjalnego zasiłku opiekuńczego;
3) rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka;
4) rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku dla opiekuna;
5) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wyszczególnionych w pkt 1-4;
6) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz ich zwrotu;
7) prowadzenie postępowań i wydawani decyzji w sprawie zmiany bądź uchylenia prawa do świadczeń rodzinnych;
8) wydawanie zaświadczeń w sprawie świadczeń rodzinnych oraz zasiłku dla opiekuna;
9) gromadzenie i przetwarzanie – w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych – danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, a także członków ich rodzin;
10) przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków w zakresie świadczeń rodzinnych;
11) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dotyczących ustalania uprawnień do pobierania dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka;
12) współpraca z Regionalnym Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu w zakresie koordynacji wypłat świadczeń rodzinnych dla uprawnionych zamieszkałych na terenie miasta Torunia, których współmałżonkowie przebywają w krajach UE, EOG lub innych z którymi wiążą Polskę umowy dwustronne;
13) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń rodzinnych;
14) wspomaganie Zespołu Realizacji Świadczeń Socjalnych i Windykacji w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń rodzinnych;
15) przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;
Dział Świadczeń Alimentacyjnych
Do zadań Działu Świadczeń Alimentacyjnych w szczególności należy:
1) przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
2) weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
3) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
4) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w prowadzonych postępowaniach;
5) przygotowywanie i udzielanie komornikom, istotnych dla skuteczności egzekucji alimentacyjnej, informacji;
6) współpraca z instytucjami samorządowymi i państwowymi w zakresie pozyskiwania informacji o dłużnikach alimentacyjnych;
7) prowadzenie całokształtu postępowań wobec dłużników alimentacyjnych; przygotowywanie wniosków do komisariatu policji o ściganie za przestępstwo nie alimentacji, kierowanie wniosków do PMT o zatrzymanie i zwrot prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego, przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego od dłużnika alimentacyjnego, przekazywanie informacji gospodarczej o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego do biur informacji gospodarczej;
8) przygotowywanie i wydawanie formularzy wniosków w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego i przygotowywanie formularzy w zakresie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
9) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego i działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych;
10) przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;
11) wspomaganie Zespołu Realizacji Świadczeń i Windykacji w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
12) sporządzanie zaświadczeń na wniosek klienta w zakresie realizowanych zadań.
Dział Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych
Do Działu Dodatków Mieszkaniowych w szczególności należy:
1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawach dodatków mieszkaniowych i wydawanie decyzji administracyjnych;
2) kontrola i weryfikacja złożonych wniosków;
3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w sprawach dodatków mieszkaniowych i odbieranie oświadczeń majątkowych od wnioskodawców;
4) przygotowanie informacji dotyczących potrzeb i rozliczeń finansowych w zakresie wypłat dodatków mieszkaniowych;
5) prowadzenie całokształtu rozliczeń finansowych i sprawozdawczości związanych z wypłatą dodatków mieszkaniowych;
6) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania dodatków mieszkaniowych.
Zespołu ds. wyprawek szkolnych
Do zadań zespołu ds. wyprawek szkolnych należy w szczególności:
1) Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczenia ‘dobry start”;
2) Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia i zwrotu nienależnie pobranych świadczeń „dobry start”;
3) Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczenia „dobry start”;
4) Udzielanie informacji świadczeniobiorcom o trybie postępowania w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „dobry start”;
5) Sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczenia „dobry start”;
6) Gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczenia „dobry start’ oraz beneficjentów świadczenia „dobry strat”;
7) Przygotowywanie i udostępnianie formularzy wniosków o ustalenie prawa do świadczenia „dobry start”;
8) Prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczenia „dobry start”;
9) Wspomaganie Działy Finansowo-Windykacyjnego w zakresie weryfikacji i sporządzania list wypłat świadczenia „dobry start”;
10) Przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.
Karta Dużej Rodziny
Do zadań na Stanowisku ds. kart dużej rodziny w szczególności należy :
1) prowadzenie postępowań w sprawie przyznania Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;
2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;
3) udzielanie informacji na temat zasad przyznawania kart;
4) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów;
5) współpraca z koordynatorem programu "Rodzina Razem Toruń dla Pokoleń";
Publikacja dnia: 07.06.2019
Dokument z dnia: 02.01.2017
Dokument oglądany razy: 2 149