bip.gov.pl
A A A K

SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 03.04.2019, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja

Struktura organizacyjna

Statut TCŚR

Uchwała NR 881 18 Rady Miasta Torunia z dnia 21 czerwca 2018 Zmiana statutu pdf

Uchwała NR 498 16 Rady Miasta Torunia z dnia 15 grudnia 2016 Zmiana statutu pdf

Uchwała NR 387/16 Rady Miasta Torunia z dnia 8 września 2016 Statut pdf

Regulamin Organizacyjny TCŚR

Zarządzenie nr 244 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 25.07.2018r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf

Zarządzenie nr 417 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 28.12.2016r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf

Schemat struktury organizacyjnej TCŚR

Schemat struktury organizacyjnej TCŚR

Schemat struktury organizacyjnej TCŚR

Dział Świadczeń Wychowawczych

Do zadań Działu Świadczeń Wychowawczych w szczególności należy:

  1. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczeń wychowawczych;
  2. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń wychowawczych;
  3. sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczeń wychowawczych;
  4. gromadzenie i przetwarzanie – w zakresie określonym w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci – danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczeń wychowawczych, a także członków ich rodzin;
  5. przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków w zakresie świadczeń wychowawczych;
  6. występowanie do kierownika ośrodka pomocy społecznej o przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w sytuacjach określonych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
  7. prowadzenie postępowań w sprawie zamiany formy wypłaty świadczeń wychowawczych na formę rzeczową lub opłacanie usług;
  8. współpraca z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu w zakresie koordynacji wypłat świadczeń wychowawczych, w przypadku przemieszczania się osób uprawnionych do świadczeń wychowawczych oraz członków ich rodzin, w granicach UE, EOG lub innych krajów, z którymi wiążą Polskę umowy dwustronne;
  9. prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń wychowawczych;
  10. wspomaganie Działu Finansowo-Windykacyjnego w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń wychowawczych;
  11. przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.

Dział Świadczeń Rodzinnych

Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych w szczególności należy:

1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku rodzinnego i przysługujących do niego dodatków z tytułu:

a) urodzenia dziecka; b) opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego; c) samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania; d) samotnego wychowywania dziecka; e) kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego; f) rozpoczęcia roku szkolnego; g) podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania; h) wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej;

2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w  sprawie przyznania świadczeń opiekuńczych:

a) zasiłku pielęgnacyjnego; b) świadczenia pielęgnacyjnego; c) specjalnego zasiłku opiekuńczego;

3) rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka;

4) rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku dla opiekuna;

5) wydawanie decyzji administracyjnych w  sprawach wyszczególnionych w pkt 1-4;

6) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz ich zwrotu;

7) prowadzenie postępowań i wydawani decyzji w sprawie zmiany bądź uchylenia prawa do świadczeń rodzinnych;

8) wydawanie zaświadczeń w sprawie świadczeń rodzinnych oraz zasiłku dla opiekuna;

9) gromadzenie i przetwarzanie – w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych – danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, a także członków ich rodzin;

10) przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków w zakresie świadczeń rodzinnych;

11) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dotyczących ustalania uprawnień do pobierania dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka;

12) współpraca z Regionalnym Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu w zakresie      koordynacji wypłat świadczeń rodzinnych dla uprawnionych zamieszkałych na terenie  miasta Torunia, których współmałżonkowie przebywają w krajach UE, EOG lub innych z  którymi wiążą Polskę umowy dwustronne;

13) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń rodzinnych;

14) wspomaganie Zespołu Realizacji Świadczeń Socjalnych i Windykacji w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń rodzinnych;

15) przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;

Dział Świadczeń Alimentacyjnych

Do zadań Działu Świadczeń Alimentacyjnych w szczególności należy:

1) przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

2) weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

3) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

4) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w prowadzonych postępowaniach;

5) przygotowywanie i udzielanie komornikom, istotnych dla skuteczności egzekucji alimentacyjnej, informacji;

6) współpraca z instytucjami samorządowymi i państwowymi w zakresie pozyskiwania informacji o dłużnikach alimentacyjnych;

7) prowadzenie całokształtu postępowań wobec dłużników alimentacyjnych; przygotowywanie wniosków do komisariatu policji o ściganie za przestępstwo nie alimentacji, kierowanie wniosków do PMT o zatrzymanie i zwrot prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego, przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego od dłużnika alimentacyjnego, przekazywanie informacji gospodarczej o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego do biur informacji gospodarczej;

8) przygotowywanie i wydawanie formularzy wniosków w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego i przygotowywanie formularzy w zakresie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;

9) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego i działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych;

10) przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;

11) wspomaganie Zespołu Realizacji Świadczeń i Windykacji w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

12) sporządzanie zaświadczeń na wniosek klienta w zakresie realizowanych zadań.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych

Do Działu Dodatków Mieszkaniowych w szczególności należy:

1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków  w sprawach dodatków mieszkaniowych i wydawanie decyzji administracyjnych;

2) kontrola i weryfikacja złożonych wniosków;

3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w  sprawach dodatków mieszkaniowych i odbieranie oświadczeń majątkowych od wnioskodawców;

4) przygotowanie informacji dotyczących potrzeb i rozliczeń finansowych  w zakresie wypłat dodatków mieszkaniowych;

5) prowadzenie całokształtu rozliczeń finansowych i sprawozdawczości związanych z wypłatą dodatków mieszkaniowych;

6) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania dodatków mieszkaniowych.

Zespołu ds. wyprawek szkolnych

Do zadań zespołu ds. wyprawek szkolnych należy w szczególności:

1) Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczenia ‘dobry start”;

2) Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia i zwrotu nienależnie pobranych świadczeń „dobry start”;

3) Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczenia „dobry start”;

4) Udzielanie informacji świadczeniobiorcom o trybie postępowania w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „dobry start”;

5) Sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczenia „dobry start”;

6) Gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczenia „dobry start’ oraz beneficjentów świadczenia „dobry strat”;

7) Przygotowywanie i udostępnianie formularzy wniosków o ustalenie prawa do świadczenia „dobry start”;

8) Prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczenia „dobry start”;

9) Wspomaganie Działy Finansowo-Windykacyjnego w zakresie weryfikacji i sporządzania list wypłat świadczenia „dobry start”;

10) Przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.

Karta Dużej Rodziny

Do zadań na Stanowisku ds. kart dużej rodziny w szczególności należy :

1) prowadzenie postępowań w sprawie przyznania Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;

2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;

3) udzielanie informacji na temat zasad przyznawania kart;

4) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów;

5) współpraca z koordynatorem programu "Rodzina Razem Toruń dla Pokoleń";



Opublikował: Dawid Żuchowski
Publikacja dnia: 03.04.2019
Podpisał: Dawid Żuchowski
Dokument z dnia: 02.01.2017
Dokument oglądany razy: 2 076