Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja
Struktura organizacyjna
Statut TCŚR
Uchwała NR 881 18 Rady Miasta Torunia z dnia 21 czerwca 2018 Zmiana statutu pdf
Uchwała NR 498 16 Rady Miasta Torunia z dnia 15 grudnia 2016 Zmiana statutu pdf
Uchwała NR 387/16 Rady Miasta Torunia z dnia 8 września 2016 Statut pdf
Regulamin Organizacyjny TCŚR
Zarządzenie nr 244 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 25.07.2018r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 417 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 28.12.2016r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Schemat struktury organizacyjnej TCŚR
Dział Świadczeń Wychowawczych
Do zadań Działu Świadczeń Wychowawczych w szczególności należy:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczeń wychowawczych;
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń wychowawczych;
- sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczeń wychowawczych;
- gromadzenie i przetwarzanie – w zakresie określonym w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci – danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczeń wychowawczych, a także członków ich rodzin;
- przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków w zakresie świadczeń wychowawczych;
- występowanie do kierownika ośrodka pomocy społecznej o przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w sytuacjach określonych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
- prowadzenie postępowań w sprawie zamiany formy wypłaty świadczeń wychowawczych na formę rzeczową lub opłacanie usług;
- współpraca z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu w zakresie koordynacji wypłat świadczeń wychowawczych, w przypadku przemieszczania się osób uprawnionych do świadczeń wychowawczych oraz członków ich rodzin, w granicach UE, EOG lub innych krajów, z którymi wiążą Polskę umowy dwustronne;
- prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń wychowawczych;
- wspomaganie Działu Finansowo-Windykacyjnego w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń wychowawczych;
- przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.
Dział Świadczeń Rodzinnych
Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych w szczególności należy:
1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku rodzinnego i przysługujących do niego dodatków z tytułu:
a) urodzenia dziecka; b) opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego; c) samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania; d) samotnego wychowywania dziecka; e) kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego; f) rozpoczęcia roku szkolnego; g) podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania; h) wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej;
2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczeń opiekuńczych:
a) zasiłku pielęgnacyjnego; b) świadczenia pielęgnacyjnego; c) specjalnego zasiłku opiekuńczego;
3) rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka;
4) rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku dla opiekuna;
5) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wyszczególnionych w pkt 1-4;
6) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz ich zwrotu;
7) prowadzenie postępowań i wydawani decyzji w sprawie zmiany bądź uchylenia prawa do świadczeń rodzinnych;
8) wydawanie zaświadczeń w sprawie świadczeń rodzinnych oraz zasiłku dla opiekuna;
9) gromadzenie i przetwarzanie – w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych – danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, a także członków ich rodzin;
10) przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków w zakresie świadczeń rodzinnych;
11) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dotyczących ustalania uprawnień do pobierania dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka;
12) współpraca z Regionalnym Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu w zakresie koordynacji wypłat świadczeń rodzinnych dla uprawnionych zamieszkałych na terenie miasta Torunia, których współmałżonkowie przebywają w krajach UE, EOG lub innych z którymi wiążą Polskę umowy dwustronne;
13) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń rodzinnych;
14) wspomaganie Zespołu Realizacji Świadczeń Socjalnych i Windykacji w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń rodzinnych;
15) przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;
Dział Świadczeń Alimentacyjnych
Do zadań Działu Świadczeń Alimentacyjnych w szczególności należy:
1) przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
2) weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
3) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
4) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w prowadzonych postępowaniach;
5) przygotowywanie i udzielanie komornikom, istotnych dla skuteczności egzekucji alimentacyjnej, informacji;
6) współpraca z instytucjami samorządowymi i państwowymi w zakresie pozyskiwania informacji o dłużnikach alimentacyjnych;
7) prowadzenie całokształtu postępowań wobec dłużników alimentacyjnych; przygotowywanie wniosków do komisariatu policji o ściganie za przestępstwo nie alimentacji, kierowanie wniosków do PMT o zatrzymanie i zwrot prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego, przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego od dłużnika alimentacyjnego, przekazywanie informacji gospodarczej o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego do biur informacji gospodarczej;
8) przygotowywanie i wydawanie formularzy wniosków w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego i przygotowywanie formularzy w zakresie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
9) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego i działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych;
10) przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;
11) wspomaganie Zespołu Realizacji Świadczeń i Windykacji w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
12) sporządzanie zaświadczeń na wniosek klienta w zakresie realizowanych zadań.
Dział Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych
Do Działu Dodatków Mieszkaniowych w szczególności należy:
1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawach dodatków mieszkaniowych i wydawanie decyzji administracyjnych;
2) kontrola i weryfikacja złożonych wniosków;
3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w sprawach dodatków mieszkaniowych i odbieranie oświadczeń majątkowych od wnioskodawców;
4) przygotowanie informacji dotyczących potrzeb i rozliczeń finansowych w zakresie wypłat dodatków mieszkaniowych;
5) prowadzenie całokształtu rozliczeń finansowych i sprawozdawczości związanych z wypłatą dodatków mieszkaniowych;
6) prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania dodatków mieszkaniowych.
Zespołu ds. wyprawek szkolnych
Do zadań zespołu ds. wyprawek szkolnych należy w szczególności:
1) Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczenia ‘dobry start”;
2) Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia i zwrotu nienależnie pobranych świadczeń „dobry start”;
3) Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczenia „dobry start”;
4) Udzielanie informacji świadczeniobiorcom o trybie postępowania w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „dobry start”;
5) Sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczenia „dobry start”;
6) Gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczenia „dobry start’ oraz beneficjentów świadczenia „dobry strat”;
7) Przygotowywanie i udostępnianie formularzy wniosków o ustalenie prawa do świadczenia „dobry start”;
8) Prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania i wypłacania świadczenia „dobry start”;
9) Wspomaganie Działy Finansowo-Windykacyjnego w zakresie weryfikacji i sporządzania list wypłat świadczenia „dobry start”;
10) Przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.
Karta Dużej Rodziny
Do zadań na Stanowisku ds. kart dużej rodziny w szczególności należy :
1) prowadzenie postępowań w sprawie przyznania Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;
2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;
3) udzielanie informacji na temat zasad przyznawania kart;
4) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów;
5) współpraca z koordynatorem programu "Rodzina Razem Toruń dla Pokoleń";
Publikacja dnia: 03.04.2019
Dokument z dnia: 02.01.2017
Dokument oglądany razy: 2 076